המון ספורט היום:
כדורגל-יורו 2016:
22:00-חצי הגמר: גרמניה-צרפת (ערוץ 10)
המשחק המרכזי של הערב ואולי של הטורניר מפגיש בין גרמניה וצרפת החזקות מאוד. שתי הקבוצות בכושר טוב, כשגרמניה עברה את איטליה אחרי משחק ארוך וצרפת התפוצצה על איסלנד. שתי הקבוצות בכושר טוב, אבל נראה שהמומנטום, לצד הביתיות, אצל צרפת.
דבר שמאוד חשוב, וישפיע על המשחק ללא ספק, הוא ההשעיות (המכסה, הנמוכה מדי, היא 2 כרטיסים צהובים ב-5 משחקים) והפציעות. ככל הנראה לא נראה הערב את מאטס הומלס וסמי ח'דירה, שני שחקנים מאוד חשובים בהגנה הלוחצת הגרמנית, וגם שחקני התקפה מרכזיים כמריו גומז וייתכן שגם אוליבייה ז'ירו. זה קריטי, ויהיה קשה לקישור הגרמני והצרפתי להתבטא בלי החלוצים המרכזיים של הקבוצות.
תחזית: קשה להמר על משחק כזה, אבל אני חושב שזה יגמר בניצחון דחוק של צרפת, שינקום על ההדחה המוקדמת ממונדיאל 2014.
*
כדורסל:
טורניר העלייה האולימפי:
סנגל-טורקיה (13:30, 5+לייב). קרב על העלייה מבית א' במנילה. שתי הקבוצות הפסידו לקנדה והמנצחת שנייה. טורקיה הרשימה טיפה יותר, אבל אני חושב שהכושר הנפלא של מוריס נ'אדור יתן לסנגל ניצחון ועלייה לחצי הגמר.
צרפת-ניו זילנד (המשחק ב-14:00;ישודר שידור חוזר ב-22:00, 5+לייב). המנצחת ראשונה. אין סיבה להאמין שזאת לא תהיה צרפת.
ליגת הקיץ של ה-NBA:
כדורסל הקיץ של הליגה ממשיך, כשאנחנו מתקרבים לליגת הקיץ המרכזית, זאת בווגאס. בגלל שאין משחקים מרכזיים, ארשום את המשחקים בלבד וארחיב בתגובות לפי דרישה.
19:00-דאלאס מאבריקס נגד אורלנדו בלו* (5+לייב).
22:00-לוס אנג'לס קליפרס נגד אורלנדו וויט* (ספורט 5+).
0:00-מיאמי היט נגד דטרויט פיסטונס (ספורט 5).
2:00-בוסטון סלטיקס נגד סן אנטוניו ספרס (ספורט 5).
4:00-יוטה ג'אז נגד פילדלפיה 76' (ספורט 5).
* יש לאורלנדו מג'יק 2 קבוצות בליגת הקיץ של אורלנדו, אורלנדו בלו ואורלנדו וויט.
*
טניס
טורניר ווימבלדון:
שידורים בספורט 5 החל מהשעה 13:30.
סרינה וויליאמס נגד אלנה ויסנינה. ויסנינה הדהימה את העולם שהגיעה עד לפה מירכתי הטופ 50 (מקום 50 בעולם), אבל יהיה קשה לראות אותה עוברת את סרינה וויליאמס. אני מאמין שיגמר בניצחון של סרינה, כשויסנינה אולי לוקחת מערכה.
אנג'ליקה קרבר-ונוס וויליאמס. משחק צמוד על הנייר שיכול להתפתח לכל תוצאה. גם ונוס וגם קרבר בכושר טוב, ואנחנו לא רחוקים מגמר תשיעי של סרינה נגד ונוס (וראשון מאז 2009). משחק שלא כדאי לפספס, כשהתחושה שלי היא שקרבר הבכירה יותר תגיע לשלב הבא.
*
אתלטיקה קלה:
אליפות אירופה:
האירועים הבולטים של היום:
חצי גמר וגמר 100 מ', גברים (הגמר ב-20:50). המוקדמות היו אתמול, ומי שצפויים להתחרות על מדליית הזהב הם ראמיל גולייב הטורקי, ריצ'רד קיטי ואוג'י אודוברן הבריטים וג'ימי וישו הצרפתי, שקבע את תוצאת השנה בעולם ובאירופה עם 9.86 שניות.
גמר קפיצה לרוחק, גברים (19:20). מייקל טורנוס השבדי, ראדק ג'וסקה הצ'כי, פביאן הינלה הגרמני וקנסטנסין בריצ'ולסקי הבלארוסי הם היחידים שעברו את 8 המטרים במוקדמות. ככל הנראה ביניהם התחרות על הפודיום, כאשר שיאו של מייק פאוול מעולם לא נראה כל כך בטוח.
גמר הטלת כידון, גברים (19:35). אנטי רוסקאנן הפיני וג'ייקוב ואלדילך הצ'כי היו היחידים שזרקו ליותר מ-85 מטר במוקדמות, אבל לא כדאי להספיד את תומאס רולר הגרמני שזרק למרחק של 91 מ' מוקדם יותר השנה ואת ויטסלב וסלי הצ'כי.
גמר 200 מ', נשים (20:10). העדרה של דפנה שיפרס, האירופאית הטובה ביותר בריצה הזאת (ואולי הטובה בעולם) מהאליפות יורגש, ולישראלים גם זה של אולגה לנסקי. זה משאיר תחרות יחסית פתוחה, כאשר לא תהיה הפתעה במקרה של כל אחת מהזוכות (פער של פחות מחצי שנייה בין התוצאה הטובה ביותר במוקדמות לתוצאה השמינית, הגרועה ביותר שעלתה לגמר).
חצי גמר וגמר 100 מ' משוכות, נשים (חצי הגמר ב-18:10, הגמר ב-20:40). אלינה טאלאי הבלארוסית, מחזיקת תוצאת השנה באירופה, לא השתתפה כלל בתחרות. בדומה ל-200 מטר, הכל פתוח.
גמר קפיצה לגובה, נשים (18:30). מעיין שחף לא עלתה, וקמילה ליצ'יקו הפולנית, מחזיקת תוצאת השנה בעולם, לא משתתפת בטורניר. זה משאיר את הבמה למירלה דימריבה הבולגרית, רות ביטיה הספרדית, אירינה פאליסטרה הליטאית ומישלה הרובה הצ'כית, היחידות שקפצו את ה-1.92 מ'.
גמר הדיפת כדור ברזל, נשים (18:05). אם כריסטינה שוורץ, מחזיקת תוצאת השנה באירופה ומי שהגיעה למרחק של 19.02 מ' במוקדמות, 1.14 מ' יותר מכל אחת אחרת, תפסיד את הזהב, זאת תהיה סנסציה. אל תבנו על זה.
*
אופניים/דוד "פאקו" סעדה:
הטור דה פראנס:
קטע 5 של אתמול בישר שינוי בתמונת ההובלה של המירוץ. הקטע שכלל שש פסגות בדרגות משתנות (2-4) היה בשליטת קבוצת הבריחה, כאשר אולי בניגוד לצפוי, לקבוצות השונות לא ממש היה אכפת לתת לרוכב שינצח את ההובלה במירוץ. בקטע זכה הבלגי גרג ואן אוורמארט מקבוצת BMC, והוא כעת מוביל את המירוץ בפער של כחמש דקות על קבוצת הפייבוריטים. זהו פער היכול לאפשר לו להחזיק בחולצה הצהובה עוד יום בהתחשב בתוואי הקטע של היום. למקום השני הגיע בן ארצו תומאס דה גנט, שבדרך השתלט על החולצה המנוקדת. המוביל עד כה פטר סאגאן לא ממש הצליח להחזיק עם הפלוטון כאשר המסלול הגיע לפסגות הגבוהות יותר של היום, אך הצליח לשמור על החולצה הירוקה. בגזרת הפייבוריטים לא נרשמו שינויים משמעותיים, פרט לאלברטו קונטדור הסובל שאיבד עוד כחצי דקה יחסית לאחרים. גם וינצ'נזו ניבאלי הראה שהג'ירו גבה ממנו מחיר קשה מדי, תוך כדי איבוד זמן משמעותי מאד, ובעצם סתם את הגולל על האפשרות שיוביל את קבוצת אסטנה על חשבון פביו ארו (אשר בינתיים מחזיק בזמן דומה לשאר הפייבוריטים).
קטע 6 (יורוספורט-14:15, ספורט 5 לייב-15:10) היום מארפאז'ון סור סר ועד מונטובאן, הוא עוד קטע מעבר, באורך 190 ק"מ, אך כזה שצפוי להיות הרבה יותר קל מקודמו (פרופיל בתמונה). מדובר בקטע הכולל שתי פסגות בדרגה 3 ואחת בדרגה 4, אך חלקו האחרון די שטוח. נראה שגם היום הוא יתאים לקבוצת בריחה, אך חלקו האחרון אולי יפתה קבוצות עם מאיצים חזקים לסגור את הבריחה עם הפלוטון, על מנת לאפשר להם לנצח בקטע.
נראה לי גאטלין קבע בשבוע האחרון במבחנים האמריקאים את תוצאת השנה בעולם. אם אני לא טועה
קבע 9:80 שזה מאוד יפה
סיכוי גבוה שזו תוצאת השנה
ההולנדית כן משתתפת ב100 ו200 מטרים.
היום יש התחלת טור משוגעת ולאט לאט הפלוטון יחזור להיות ביחד.
קטע מצוין לסאגן.
תודה רועי. פאקו או עידו (או מביני אופניים אחרים) כמה באמת יש סיכוי שbmc , שגם ככה יש להם שני ראשים יחליטו שפורט וואן גארדרן הם מעכשיו הפועלים של המנצח אתמול? ולחובבי הקונספירציה – מה הסיכוי שזה היה מתוכנן?
אפס סיכוי. ואן אוורמארט הוא לא באמת מטפס כמו פורט או ואן גרדרן. החולצה הצהובה של אתמול היא בונוס לא צפוי אבל רק בונוס. לקטע של אתמול לא ממש הייתה חשיבות בדירוג הכללי. הבריחה של ואן אוורמארט הייתה מתוכננת עבור הקטע עצמו אבל לא במשמעות הכללית של הטור.
מסכים עם פאקו מה שכן – bmc יקחו את ההובלה היום ותמיד שקבוצה לוקחת הובלה זה טוב למתחרים שלה נגד נפילות וסכנות של בריחות.
תודה לשניכם. למה זה גורם להם לקחת את ההובלה? כי הם בצהוב?
כי זה כבוד ואתגר להחזיק בחולצה הצהובה.
מעבר לכך זה משהו שאפשר לנפנף בפני הספונסרים.
קצת על הדינמיקה הפנימית בתוך קבוצת הבריחה. שני הבלגים – ון אוורמט ודה גנט הסכימו ביניהם לעבוד יחד ולברוח לשאר כך שדה גנט ייקח את הנקודות של הטיפוס וון אוורמט ישיג את החולצה הצהובה.
עבד יפה לשניהם.
הקבוצה דרך אגב אמרה לדה גנט לא לבזבז יותר מדי אנרגיה על נקודות הטיפוס מכיוון שהם צריכים אותו להיום בהובלה של גרייפל לספרינט. אבל הבלגי אמר לעצמו: שלא יהיהו לו עוד הרבה צ'אנסים ללבוש את החולצה המנוקדת והלך על זה בכל זאת.
לא הזיק שהם דוברים את אותה השפה. זה אגב היה משהו שצפיתי בפוסט של אתמול (בניגוד לשטויות האחרות שכתבתי).
אני חושב שניצחתי בהימורים גרועים אתמול.
דרך אגב כשנשארו שניהם הלכתי עם דה גנט.
דרך אגב עוד משהו קטן על משחק הפוקר התמידי שהרוכבים מנהלים:
בראיון לפני הקטע אתמול ון אוורמט אמר שהוא חושב שניצחון שלו בקטע הוא לא ריאלי (הוא לא עובד על אף אחד).
בטור, לא בקטע.
אלא אם אנחנו מתכוונים לשני ראיונות שונים (אני התייחסתי לזה שאחרי הקטע).
בקטע. בראיון שנערך לפני הקטע הוא שיחק אותה כאילו הוא לא הולך להיות פקטור. זכיתי כבר בקטע אחד וזה נרא כל כך קשה שלא סביר שבלה בלה בלה. בקיצור ניסה לשחק את המשחק הדבילי הזה של אחד
……שלא הולך לנסות להסתער על הרייקאווי.
הבנתי. כי אני ראיתי ראיון אחר שלו בו נשאל אם הוא מסוגל להחזיק בהרים, והוא ענה שהוא לא בליגה הזאת..
תודה, כתוב מעולה..
איפה אפדר לקרוא עוד על אופניים והטור בעברית? למי שהכתוב רק פותח לו את התיאבון
במדור הספורט של הארץ יש סיקור נחמד של הטור. גם בבייקפאנל (חפש בגוגל) יש סיקור יומי אם כי מעט יבש בעיניי ומיועד יותר לחבר'ה יותר הארד קור. יש גם בשוונג, אבל אני פחות אוהב את זה, והם עשו לא מעט טעויות בסיקורים האחרונים.
ושכחתי – באתר ערוץ הספורט יש פה ושם פוסטים של דרור פקץ' (מפאנל השידורים בערוץ).
אחלה, וכמובן הכתבות פה מעולות..
ישר כוח ותודה
סתם בגלל שהיומיים האחרונים היו די נטולי אקשן, הנה חידה.
מי האיש בתמונה?
https://pbs.twimg.com/media/Cmr9nTkVUAIxPvg.jpg
לא אענה כי קראתי את הטור. אבל את הרוכב כל מי שחובב קצת אופניים חייב להכיר.
מומי ו-mbk בניויורק
ניו יורק זה כיוון טוב.
גדול אתה אפלטון
הגבוה זה ??? ( עם קצת עזרה מהחבר גוגל , בחיים לא הייתי עולה על זה לבד )
https://www.youtube.com/watch?v=XMrPjl-927Q
גם אני לא הייתי יודע ללא עזרתו האדיבה של פליקס לואו.
מסתבר שהבחור היום הוא הבעלים הגאה של פאב בלימוז'.
אולי במימדים האלו הוא לא היה הופך לפוסטר.
אכן הוא. זאת אגב תמונה שהופיעה בטוויטר שלו, בה הוא כותב – "לא, זה לא הבן שלי".
זה לא בראיין קוקארד?
Tommy V.
אבל אנחנו כאן באתר כדורסל לא באתר אופניים. מי הבחור שאיתו בתמונה.
יש היום גם משחקים של מכבי ת"א ושל בית"ר באירופה במוקדמות שכדאי אולי להוסיף גם
אמנם מסוכן להמר נגד גרמניה אבל הפעם אני מאמין כי יתרוו הביתיות של הצרפתים , הרעב הצרפתי למול השובע הגרמני בתוספת הפציעות וההרחקות של הגרמנים כל אלו יעניקו לצרפתים ניצחון משכנע של 1-2 אחרי שיובילו 0-2.
ירושלים ותל אביב יעלו ברגל.
קרבר תימנע דרבי אחיות בווימבלדון.
היה משהו מעניין בתחילת השלב?
לא ממש. קבוצת בריחה של שני רוכבים (בארטה ואשהירו) במרחק 5.30 דקות, 120 ק"מ לסיום. סיכוי ממשי לסיום במיאוץ המוני היום.
סרינה עומדת לנצח בפחות משעה…
רק לי חצאי גמר היורו מזכירים את סדרות גמרי האזור בNBA?
בחצי גמר אחד השחקן הכי טוב בטורניר עם 2 סייד קיקס טובים נגד נבחרת נחותה אבל עם לב זהב רוח לחימה וקהל יוצא דופן.
בחצי גמר השני שני נבחרות מעוטרות עמוקות ועמוסות כוכבים נפגשים למלחמת עולם. יש שקוראים לזה ה"גמר האמיתי". קבוצה אחת אתלטית, חזקה, מהירה ואקספלוסיבית. בצד השני נבחרת מחושבת קבוצתית שמניעה כדור וללא אגו.
בחצי גמר הראשון ניצחה כבר הקבוצה הפייבורית אבל מעטים נותנים לה סיכוי מול האריות מהצד השני, למרות שיהיה להם פחות מנוחה.
לפי ההגיון הזה צרפת וגרמניה תאבק 120 דקות או 90 דקות עם שער על הקסקס. אבל גרמניה תיקח.
גרמניה תעלה מלאת ביטחון ותוביל על פורטוגל ואז הרחקה בגרמניה או פציעה ופורטוגל חוזרת ובמצעת מהפך!
פורטוגל אלופת אירופה 2016 (רונלדו שחקן מצטיין).
נראה לי קצת מאולץ. קליבלנד טובה מאוקלהומה והיתה פייבוריטית מולה בעוד שזכייה של פורטוגל תהיה מםתיעה מול מי שלט תעלה מהחצי השני. ( אם כי נוטים להתעלם מהבדל מהותי בין 3 ל-4 ימי מנוחה. בכדורגל, בכזה טורניר, אחרי עונה כה מתישה, זה משפיע מאד.)
לא רק לך…הנה תפסתי אותך לא קראת את אחד המאמרים שלי….
שם הישוותי בין דרכו הקלה של לברון לזו הצפויה להיות של כ.רונאלדו עד לגמר …כתבתי גם שרק הזכייה עם הקאבס הביאה את לברון ל "גאולה " ורק זכייה עם פורטוגל תביא את כ.רונאלדו למקום דומה.
אגב אחרי שהמליצו פה על האתר הכורסא..
מצאתי עוד אתר מעולה לשידורי ספורט בארץ, פסיםTV
תהנו
http://www.passimtv.site/
לוונוס פשוט אין את זה יותר. חזרה על אליפות אוסטרליה: סרינה נגד הגרמניה
אראשירו ובארטה (הבריחה) נתפסו 22 ק"מ לסיום. הכל מוכן למיאוץ המוני.
עוד אחד לקאב
השבוע הראשון של קאבנדיש יכתב באותיות של קידוש לבנה בספר דברי הימים של הספרינטרים.
לדעתי גם חזר לחולצה הירוקה
אם האתר הרשמי כבר מעודכן, אז סאגאן עם 161 נק' וקאבנדיש עם 154 נק'.
סליחה, עכשיו עודכן. קאבנדיש עם הירוקה עם 204 נק', קיטל שני עם 182 נק' וסאגאן שלישי עם 175 נק'.
כך חשבתי. סיום קטע ספרינט נותן המון נקודות.
תודה רועי על עידכוני האתלטיקה. מתי אתה מספיק הכל?
זה אומר שאין לו מועדי ב' בבגרויות.
נכון מאוד
(עוזר שיש בת בגיל הזה)
פאקו אלף תודות ממני על קטעי הטור.
עצרתי היום וקראתי את כל המאמרים שלך ושל עידו
ואני מצדיע לכם כאן מול כולם.
אני כ"כ שמח שבאתר הזה פיתחו מומחים לעוד ענפי ספורט …תודה רבה ממני העונג כולו שלי (לקרוא אתכם).
תודה על המחמאות.
אגב לגבי כל המאמרים (לך ולכולם) – תייגנו את כולם בתגית "טור דה פראנס", כולל את אירועי דיומא הכוללים את סיקור הטור. אפשר להגיע אליהם ע"י לחיצה על התגית, מופיעה בסיום כל מאמר כזה.
עכשיו אתה אומר לי ….
הלכתי איזה 4 עמודים בפוסטים הקודמים בכדי לקרוא אתכם מסודר …כל הכבוד על התיוק
יאללה עוד שעה וחצי גרמניה צרפת.
הסיכוי הגרמני היחידי זה אם תומאס מולר מררה כמה שחקן גדול הוא ואנדרייטד(יחסית). אני לא רואה מישהו שמבקיע אצל הגרמנים חוץ ממנו . למרות שהייתי שמח לראות את אוזיל מבקיע b2b
פאקו, עידו, גור או רועי: האם יש מצב לטור על רכיבת אופני שטח? לא עכשיו בלחץ של הטור אלא אחר כך? ישנם כמה רוכבי סיבולת/מרחקים ארוכים מאוד טובים בארץ (חנוך רדליך, רוכבי אפיק ישראל וכ"ו)
הסנדלר הולך יחף. בתור רוכב שטח (אמנם דה לה שמטע) לא מכיר אף אחת מהדמויות הפועלות בתחום.
האמת שגם אני לגמרי מחוץ ללופ למרות שאני גר במשגב ויש כל שנה תחרות מקצוענית מטר מהבית.
אם יהיה לי זמן אנסה ליצור עם חנוך קשר. אם יש לכם מייל או טלפון אשמח לקבל
כנ"ל, לא מכיר שום דבר.
הרכבים –
נוייר
קימיך הובדס בואטנג קימיך
צאד שוויני
דרקסלר קרוס אוזיל
מולר
צרפת
לוריס
אברה קוסייליני אוטימיטי סאניה
פוגבה מטודי סיסוקו
גרייזמן זירו פאייט
מי שיכול להרחיב על צ'אד אני אשמח
צ'אן הוא הקשר האחורי של ליברפול.
התבלבלת בין קימיך להקטור 🙂
בהחלט . הסתבכתי גם עם האגפים 🙁
אוטימיטי במקום ראמי בהחלט סוג של הפתעה.
יאללה תנו לנו משחק טוב
יד לגרמני?
לא נראה לי וגם אם נגע לא פנדל בחיים
ריצולי שופט וזה מעלה נקודה מעניינת . השיפוט עד עכשיו ביורו (ממה שראיתי) פשוט מצויין.
גרמניה לא עוברת את החצי
בינתיים שליטה צרפתית מחלטת
קימיש פשוט חלש
אוי וייזמיר מולר
גרמניה השתחררו
היה פנדל על קודוס? יכלו לשרוק
גם זה לא היה
משחק מצויין
צרפתים ניגמר הסוס. שליטה גרמנית מחלטת
ממש בונקר צרפתי
מולר לא חד ביורו הזה.
מה זה לא 'חד'? ישנם 9 צרפתים בהגנה
הגרמנים מחזירים לי את העניין בכדורגל
אם לא יהיה גול מהר, אני ארדם.
איזה דבע בואטנג
ז'ירו הזה איטי
פנדל מוזר לצרפתים
שיפוט ביתי מדי
פנדל לצרפת לפני השריקה למחצית
ה????????????????.
צרפת 1 גרימזמן
גריזמן
וואללה כדורגל זה משחק דפוק
לפחות יתחיל משחק
מה התוצאה?
שריקה גבולית מאד, אבל את גריזמן זה לא מעניין.
אם זה קובע משחק, אז מה הטעם לכדורגל?
(לא מול המרקע)
פנדל משום מקום . בהצלחה לגרמנים.
משחק כדורגל הוא קצר מדי. המשחק רק מתחיל וכבר חצי?
הרצף ימשיך?
צרפת לוקחת את הגיע שהיא מארחת
יורו 84
מונדיאל 98
יורו 2016?
הפרש של 16 שנים
יורו 84
יורו 00
יורו 16?
תוצאה כל כך לא הוגנת לפי מה שהלך במשחק.
גרמניה שיחקו פשוט נהדר, וזה רק מראה כמה כדורגל משחק אכזרי לפעמים.
יאללה גרמניה הביתה!!!!!!
בושה שיש יהודים שבעד הנבחרת הגרמנית.
משהו נהנה מהמשחק הזה?
אני סובל כל היורו.פעם כדורגל נבחרות בקיץ[יורו או מונדיאל] היה משהו שבתור אוהד כדורגל הייתי מחכה לו.בשנים האחרונות זה השתנה אולי בגלל האינפלציה של שידורי כדורגל מכל הליגות הבכירות והרמה הגבוהה שם לעומת הרמה הנמוכה בכדורגל הנבחרות וביורו הזה ספציפי[זה הטורניר הכי גרוע שראיתי מאז מונדיאל איטליה 90]
שיפוט זוועתי לטובת הצרפתים.
משחק הרבה יותר טוב מהשעמומון של אתמול
לנו פאני – 1-0 לטובת צרפת. משחק טוב אבל אתה יודע איך זה בכדורגל, מהומה רבה על לא מאומה. ואז פתאום גול
אה תודה..
חבר ביקש לדעת מה התוצאה באמצע מפגש.. אותי כדורגל לא מעניין בכלל
איזה בזבוז של מתפרצת טובה
ישששששששששש
גריזמן2
הקלידו את התגובה כאן…
צרפת 2-0 ושוב המאמן דשאן לא נראה מרוצה
פוגבההההההההההההה!!!!!
גרמניה לכו כוסאומו
נפלא היום גריזמן ובכלל בטורניר
וואוו סה היה יכןל להיות שער הטורניר
משהו מתנדב לכתוב על המשחק במקומי?
נתי, אני הייתי בעד גרמניה ואני לא מתבייש
אתה צריך להתבייש
עם שלא זוכר את העבר שלו,אין לו עתיד
לא אני אמרתי,נפוליאון בונפרטה אמר
תראה את החרדים,בכל חתונה שוברים כוס לזכר חורבן בית המקדש מלפני 2000 שנה!אז פאקינג 70 שנה עברו וכבר שכחת?
יש הבדל בין לזכור לבין לשתק מכעס.
בחתונות זוכרים את המאורע, לא שורקים בוז לצאצאי בבל כל פעם שהם מופיעים בטלוויזיה.
קצת בעיה לשרוק בוז כשאין למי.."צאצאי בבל"..מי אלה?ולרוב החרדים אין טלוויזה..
אבל אתה צודק כל עוד זוכרים את המאורע הכול בסדר,אפשר להכניס את הנבחרת שלהם ללב שלך ולרצות בנצחונם,העיקר שעמדנו דקה בצפירה פעם בשנה בזה יצאנו ידי חובה.
בבקשה, ספר לי עוד על מה אני צריך לעשות כדי להיות אזרח יהודי למופת, איך ומה אני עושה בקשר לשואה ואת מי חייבים לשנוא.
ברצינות, יש כאלו שלא יכולים להסתכל על גרמניה ולא לראות את גרמניה הנאצית. וזה בסדר גמור. הטראומה של העם היהודי מובנת ולא צריך להרחיב. ויש כאלו שרואים, זוכרים ומכירים את גרמניה הישנה, אבל גם רואים את גרמניה החדשה. זו שמשחקת כדורגל מדהים בשנים האחרונות. זו שמציגה שיוויון, קבלה ופתיחות שהלוואי עלינו. זו שמשתפת פעולה עם ישראל בכל צעד (ומתייחסת כיום לניצולי השואה שבישראל יותר טוב משאנחנו מתייחסים אליהם). וזה גם בסדר גמור.
אני אצטט אנשים גדולים ממני בנושא (מתן גילור, כאן באתר לפני יותר משנתיים. זה עלה בחיפוש בגוגל, אז סליחה ממך מראש): "לא לשכוח, לאו דווקא לסלוח, אלא לזכור ולהמשיך הלאה בלי לחיות כקרבן לנצח".
אתה לא חייב לשנוא אותם,זה בסדר גם להיות אדיש אליהם.לאהוד אותם?בוש והיכלם.כל מה שאתה מתאר עובד רק בתאוריה,במציאות אתה נכנס למדרון חלקלק-אדם את אוהד נבחרת גרמניה,הבן שלו כבר טס לגור בברלין והנכד כבר מתחתן עם צאצאית של נאצי.תאמין לי שאני יודע שגרמניה הכי טובה כיום בכדורגל ומשחקת הכי יפה אבל יש דברים קצת מעבר.אל תכניס לי מילים לפה לא אמרתי לחיות כקרבנות,כשיש אינטרס ישראלי לשיתוף פעולה הכול בסדר,אבל לשבת בסלון לזמן איכות,לצפות ביורו ולהכניס את הנבחרת שלהם ללב שלך זו חציית גבולות מסוכנת,והתגובה שלך מעידה על כך-אתה מעריך את הגרמנים על היחס המסור לניצולי השואה,לא פתטי?
אני באמת לא מבין איזה גבול שאסור לעבור עברתי, אבל בסדר.
תודה שהזהרת אותי ממשהו שלא משנה לי שיקרה.
אני לא רואה סיבה להתבייש או בכלל להצדיק את עצמי. השאלה היא מה אפשר לעשות מכאן. אני יכול לאהוד את גרמניה (גם אם זה אומר שהנכד שלי יתחתן עם אדם שהסבא-רבה עשה משהו נורא. כי זה רץ בגנים) ואני יכול שלא. אתה יכול לקבל את זה, ואתה יכול שלא. אפשר להמשיך לדבר על זה, ואפשר שלא. להגיד לאנשים להתבייש רק כי הם חושבים אחרת ממך, זה משהו שלדעתי לא עושים. (תתבייש 🙂 ).
נתי, רצוי אם כך שתזכור גם את היהודים ואת הטבחים שהם עשו ביהודים אחרים. תדאג גם לא להכניס אותם לליבך פן תחצה גבול מסוכן כלשהו ובמקרה תתחתן עם יהודיה ויהיו לכם ילדים יהודים.
נתי, אני ממש לא מסכים אתך.
אין דבר גרוע מהכללות.
הכללות הן השורש של השנאה.
סבתא שלי נולדה בגרמניה. היא הייתה ניצולת שואה שעלתה לארץ לבדה עם 7 ילדים.
הבן שלה, וחלק מהנכדים שלה, גרים כיום בגרמניה.
זו הייתה זכותה לאפשר למשפחתה לחזור,
כמו שזו הזכות של אחרים לא לסלוח.
אבל – לשפוט מישהו שדעתו שונה משלך, שבחר בדרך שלא מתאימה לאידאולוגיה שלך,
על זה אני יכול רק למחות.
יניב לא צריך להתבייש על שהוא אוהד את נבחרת גרמניה.
(ובמאמר מוסגר – אנשים, ילידי גרמניה שאני מכיר בברלין – רגישים יותר, מודעים יותר, אמפטים יותר, לשואה ולניצולי השואה, מאשר המון אנשים בארץ.)
(מאמר מוסגר 2 – יש, הרבה מאוד, אנטישמים בפרט, וגזענים בכלל, בגרמניה. יש כאלו גם בצרפת, ארה"ב, אנגליה וישראל. רק שבברלין אני מכיר אישית לא מעט אנשים שיצאו לרחוב, להפגין נגד אותם גזענים. אני זוכר הרבה פחות התקוממות נגד גזענות אצלנו בארץ. זה שהייתה תמיכה גדולה בהרבה למחאת הקוטג', מאשר למחאת האתיופיים, אומר אלינו לא מעט.)
אאוץ' איש. תכלס האנושות לא מקום כזה נחמד….
תיקון לתגובה שלי – שי, לא יניב.
(אני מתבלבל כל הזמן מאז המפגש המלבב עם ה-2 במפגש הופס)
וואו איזה נצחון חשוב, הרבה מזל ושיפוט ביתי
ההפסד הגרמני הזה מעצים עוד יותר את ההישג המדהים של ספרד של זכיה בשלושה טורנירים רצופים.
מעולה עכשיו אוכל ליהנות מהגמר ללא קשר לתוצאה
נתי,
את מה שהיה לפני 70 שנה אף אחד לא שוכח.
להמשיך לשנוא אנשים שלא היו אפילו בתכנון בתקופת המאורעות זה פאתטי. במיוחד שאנחנו רואים ויודעים שהם הכי רגישים לגזענות ואנטישמיות, דווקא בגלל העבר שלהם.
אתה מתנגד גם לתמיכה שלהם בנו? היית מעדיף שהם לא יתמכו?
היית מעדיף שהם לא יפנקו אותנו עם הצוללות המתקדמות?
תתקדם ותבין שמה שקרה לגרמנים אז היה פתולוגיה שיכלה ויכולה לקרות לכל עם. אפילו לנו.
איפשהוא במקורות נאמר "במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים"
ועוד משהו: מי שמך לחלק ציונים לגבי מוסריותם של אנשים? אנשים שמעזים לנהוג כך סובלים מחוסר סובלנות שהיא אחת מאבני היסוד של השנאה.
ואנחנו יודעים לאן שנאה יכולה להוביל